SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
La casualitat
January 29th, 2011 by DARIO

Començarem dient d’on em va vindre este afan per les figures de paper.

Va ser per casualitat, com tot a aquesta vida. Em trobava de viatge a Oporto, visitant un amic que estava d’erasmus. Ens va fer unes rutes turístiques per la ciutat, que van incloure visites als millors bars, terrasses i discoteques, i també llocs turístics i peculiars. Ací es on apareix la llibreria Lello e Irmao, considerada com una de les llibreries més boniques del món. I allí es on ens va portar Fredy.

Ens trobàvem bavejant per lo impressionant del lloc, passejant tranquil·lament com a un museu. Però a aquest museu no ens havien demanat diners ni carnets d’estudiant ni res, només era una llibreria que venia llibres, i podies entrar, fer fotos, passar el matí allí dins i ningú te deia res. Així que vam decidir que compraríem un llibre.

Però els llibres estaven en portuguès, clar. Què podíem comprar? (de record i per col·laborar amb l’empresa)

Vam trobar això:

Érem matemàtics, i l’escassa literatura amena i entretinguda que podíem trobar al voltant de les mates ens resultava atractiva. Mai en la vida m’havia donat per fer figures amb paper, ni tan sols sabia fer el barquet o la “pajarita”. Però vam comprar el llibre “Origami matemáticos” de David Mitchell. Estava en portuguès però s’entenien les instruccions, que estaven ben acompanyades de dibuixets.

Així, el llibre, va arribar a casa amb les maletes i la roba bruta. Va ocupar un espai a l’estanteria i anar agafant pols.

Un parell de vegades el vaig fullejar . Pot ser vaig fer la primera construcció, però no vaig continuar. Només era un record del viatje a Oporto.

Donem ara un salt en el temps fins que el 2009 m’envien a treballar a Elx. A aquest nou institut entropesso amb dos profes de mates aficionats a l’origami, i s’encén la flama. Desenterro el llibre i ells m’inicien en aquest menut art.


Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 14 13 ?
 
SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa