SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
Icosaedre estelat Sonobè
March 1st, 2011 by DARIO

icosaedre-estelat

I després de fer l’octaedre ens quedem amb ganes de més i fem aquest Icosaedre estelat. Armat amb 30 mòduls Sonobè que van formant mòduls secundaris i terciaris pentagonals. El resultat és més que bo, boníssim. I no té gens de dificultat. Vas fent els 30 mòduls poquet a poquet i quan ja els tens els ajuntes en 15 minuts i   ¡voilá! una escultura ben xula.

Aleshores, aquesta figura la desmuntaré i la tornaré a fer. No m’acabat d’agradar la distribució de colors. He emprat 6 mòduls de tres colors diferents i 12 d’un altre color. Quan tinga un ratet em faré 6 peces més d’un altre color i així tindré cinc colors per a cada pentàgon.

EDITE i AFEGEIX:

M’ha costat més del que em pensava però ja ho tinc:

Icosaedre estelat amb cinc colors repartits uniformement

icosaedre-estelat-02-5-colors

Com podeu vore he afegit el taronja a la gama de colors.

Dic que m’ha costat més del que hem pensava perquè m’he dit a mi mateix: Amb una miqueta de cura vaig fent els mòduls pentagonals amb els cinc colors i si no ho aconseguix a la primera hem surtirà a la segona. CRASO ERROR

He anat provant i quan quedaven pocs mòduls per afegir sempre se m’ajuntaven dos del mateix color a un pentàgon. Tirava enrere i atacava de nou, i res, sempre el mateix. Així m’he dit, aquesta vegada amb més raó que mai: Això és geometria, tu ets matemàtic, pensa un poquet fill!!! Pensa en la figura, els colors, els mòduls… ARA SÍ

I només ha calgut fixar-se que tenim 6 peces de cada color, que si la figura fora un quadrat portarien una a cada cara. Es poden ficar els sis mòduls marcant els tres eixos cartesians? Observem la figura i veiem que sí.

O millor així:

Aquestes imatges son de l’interior del icosaedre a mig construir. A la segona he afegit unes marques als mòduls grocs per distingir-los i he dibuixat els eixos cartesians en tres dimensions per fer notar la disposició que tenen les peces. Els tres mòduls grocs que falten van, inevitablement, als extrems dels eixos que no podem vore.

Igual passa amb la resta de colors. A les imatges es pot apreciar també la del color rosa.

I figura completada:

icosaedre-estelat-03-5-colors


4 Responses  
  • mapedela writes:
    March 7th, 20111:39at

    Increible, realmente increible…. 🙂

  • oscar dominguez writes:
    May 18th, 201120:55at

    EStimado Darío date una vuelta por la página de arquitectura de papel,
    http://sites.google.com/site/arquitecturadepapel/
    y hay cosas muy interesantes, como los miuras, comunícate conmigo, por medio de los blogs, de donde ers catalán? yo soy de México.

  • Paula writes:
    May 1st, 201211:03at

    I mi pregunta es como lo consigo hacer si no temgp las bases echas?

  • Darío writes:
    May 2nd, 201220:33at

    Hola Paula, si quieres saber como hacerlo tendrías que ver primero los enlaces que hay marcados arriba:

    Hacer módulos Sonobe

    Hacer módulos secundarios y terciarios

    Esta figura se hace juntando los módulos secundarios en forma de pentágonos (de cinco en cinco)

    De todas formas te recomiendo que empieces por figuras más pequeñas como el cubo o el octaedro. Despues esto te parecerá pan comido.


Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 13 14 ?
 
SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa